مجله زیبایی و سلامت, روتین پوستی

بادی لوشن چیست؟ طرز استفاده از لوسیون بدن

بادی لوشن چیست؟ طرز استفاده از لوسیون بدن

فرض کنید بعد از یک روز پر کار و شلوغ فرصت کرده تا تنی به آب زده و خستگی را به این شکل از تن به در کنید. یکی از کارهایی که بعد از حمام این خوشی را تکمیل می کند استفاده از لوسیون بدن است و در واقع لوسیون بدن همان چیزی است که بدن شما برای حفظ رطوبت و شادابی خود، بعد از یک روز طولانی که در معرض آلودگی های مختلف قرار داشته اید به آن نیاز دارد و آرامش را به تن شما هدیه می دهد.

 اما اگر هنوز خود را از خرید بادی لوشن محروم کرده و به طور دقیق نمی دانید بادی لوشن چیست؟ و طرز استفاده از لوسیون به چه صورت است اصلاً نگران نباشید. ما با این بخش از مجله گرند کالا در کنار شما هستیم تا یک قدم بزرگ برای سلامت و شادابی پوست بدن خود بردارید.

فهرست مطالب

  • بادی لوشن چیست؟
  • نکات مهم و کلیدی طرز استفاده از لوسیون بدن
  • زمان استفاده از لوسیون بدن
  • طریقه استفاده از لوسیون بدن

بادی لوشن چیست؟

 

بادی لوشن چیست؟

بادی لوشن چیست؟

 

اول از هر چیزی با هم به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که بادی لوشن چیست و چه فایده ای برای پوست دارد. بادی لوشن یا لوسین بدن در واقع نوعی پماد موضعی به منظور مراقبت از پوست بدن است که از خشکی و حساسیت پوست جلوگیری کرده و آن را به خوبی آبرسانی می کند. استفاده از این محصول نقش موثری در شادابی و لطافت پوست بدن داشته و همچنین درخشندگی را برای پوست به ارمغان می آورد.

بیشتر بخوانیم: معرفی بهترین کرم ضد جوش

نکات مهم و کلیدی طرز استفاده از لوسیون بدن

نکات مهم و کلیدی طرز استفاده از لوسیون بدن

نکات مهم و کلیدی طرز استفاده از لوسیون بدن

اکنون که فهمیدیم لوسیون بدن چیست و به چه منظور استفاده می شود بیایید با هم نحوه استفاده صحیح از این محصول را یاد بگیریم. چرا که بسیار مهم است برای اثربخشی هر چه بیشتر این محصول آن را به صورت صحیح روی پوست بزنید. اول از همه نیاز است که لوسیون بدن را براساس نوع پوست خود انتخاب نمایید و در قدم بعدی در زمان استفاده از لوسیون به نکاتی کلیدی زیر که در خصوص طرز استفاده از لوسیون بدن هستند توجه داشته باشید:

 قبل از زدن لوسیون، از تمیزی پوست خود مطمئن شوید

یکی از بهترین راه ها برای اثربخشی لوسیون، این است که قبل از زدن این محصول، پوست را تمیز کنید تا کاملاً برای جذب لوسیون آماده باشد. به همین دلیل بهتر است استفاده از لوسیون بدن را بعد از حمام که پوست تازه و شاداب است موکول کنید. همچنین با یک دوش آب گرم کمک خواهید کرد که پوست کاملاً برای جذب سریع ترکیبات موثر لوسیون مهیا باشد.

 از لوسیون بر روی پوست نمدار استفاده کنید

برای آن که لوسیون بهتر جذب پوست شود زمانی آن را استفاده کنید که هنوز پوست نمدار و مرطوب است. این کار کمک می کند تا تمامی مواد مغذی درون لوسیون را جذب کنید و قطعاً در این حالت اثربخشی لوسیون بیشتر خواهد بود.

بهتر است لوسیون را بر روی پوست گرم بزنید

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما لوسیون بر روی پوست گرم به نسبت پوست سرد بهتر جواب می دهد. چرا که گرمای بدن عاملی برای جذب هر چه بهتر لوسیون است. پس در صورت سرد بودن پوست بدن، می توانید از یک حوله گرم برای تامین گرمای پوست بدن خود کمک بگیرید. با این کار، لوسیون خیلی بهتر جذب شده و رطوبت رسانی به پوست بیشتر می شود.

برای جذب بهتر، پوست را لایه برداری کنید

با لایه برداری پوست با یک اسکراب، سلول های مرده پوست از بین رفته و پوست به طور عمیق تمیز می شود. لایه برداری پیش از زدن لوسیون کمک می کند تا محصول نفوذ بهتری داشته و ترکیبات مغذی آن کاملاً جذب پوست شوند چرا که سلول های مرده و خشکی سطح پوست، مانع از جذب مطلوب لوسیون خواهند شد و این سلول ها همچون سدی جلوی نفوذ مواد مغذی به لایه درونی پوست را خواهند گرفت.

بهترین زمان استفاده از لوسیون بدن

 

بهترین زمان استفاده از لوسیون بدن

بهترین زمان استفاده از لوسیون بدن

 

زمان استفاده از لوسیون هم به اندازه طرز استفاده از لوسیون بدن مهم است و فارغ از این که هدف شما از استفاده از بادی لوشن چیست می توانید در زمان های زیر از لوسیون استفاده کنید:

استفاده از لوسیون پیش از ورزش

در صورتی که قصد ورزش در فضای باز را دارید می توانید از لوسیون به به عنوان مرطوب کننده ای سبک و غیر جوش زا استفاده کنید. این کار مانع از خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن در آب و هوای خشک خواهد شد.

استفاده از لوسیون بعد از اصلاح بدن

اصلاح و شیو کردن پوست، در کنار حذف موهای زائد، باعث از بین رفتن لایه رویی پوست شده و در واقع یک لایه برداری ملایم برای پوست محسوب می شود. استفاده از لوسیون بدن بعد از اصلاح کمک می کند تا پوست دچار التهاب نشده و همچنین سلول های تازه پوست در برابر خشکی حفظ شوند.

استفاده از لوسیون بعد از حمام

بلافاصله بعد از استحمام نیز زمانی است که لوسیون اثربخشی خیلی خوبی خواهد داشت. چرا که پوست در این حالت بیشترین رطوبت را داشته و لوسیون بهتر جذب پوست می شود.

طرز استفاده از بادی لوشن

به منظور آشنایی با طرز استفاده از بادی لوشن به صورت صحیح کافی است مراحل زیر را به صورت قدم به قدم در زمان استفاده از این محصول انجام دهید:

  • مقداری از لوسیون را کف دست بریزید.
  • لوسیون را بین دو کف دست خود با ماساژ گرم کنید.
  • ماده لوسیون را روی بدن زده و با هر دو دست خود آن را به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست شود.
  • مراحل قبل را تا جایی ادامه دهید که تمامی نواحی بدن با لوسیون پوشیده شوند.

حرف آخر

در این مطلب با هم به بررسی این که بادی لوشن چیست؟ و طرز اسفاده از بادی لوشن به چه صورت است پرداختیم. این محصول یک انتخاب عالی برای داشتن بدنی شاداب، درخشان و لطیف است. در فروشگاه گرند کالا بهترین لوسیون های بدن از جمله لوسیون وازلین و لوسیون بدن نیوآ به صورت اورجینال و با مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان در نظر گرفته شده اند.  

سوالات متداول در مورد لوسیون بدن چیست؟

آیا بعد از زدن لوسیون باید آن را از روی پوست شست؟

خیر، لوسیون به طور کامل جذب پوست شده و نیازی به شستشوی آن نیست.

آیا باید لوسیون را قبل از مصرف تکان داد؟

خیر، محصولاتی چون لوسیون به دلیل بافت ژل مانندی که داشته نیازی به تکان دادن پیش از مصرف ندارند.

بهترین زمان استفاده از لوسیون چه زمانی است؟

لوسیون ها بر روی پوست مرطوب اثرگذاری بیشتری دارند و به همین دلیل بهترین زمان استفاده از آن ها بعد از استحمام است.

1 دیدگاه در “بادی لوشن چیست؟ طرز استفاده از لوسیون بدن

  1. آذین اسماعیل پور گفت:

    بهترین لوسیون بدن به نظر شما کدومه؟ من از لوسیون انبه ایوروشه استفاده کردم خیلی راضی بودم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *