مجله زیبایی و سلامت

آموزش ترکیب رنگ مو در خانه

آموزش ترکیب رنگ مو در خانه

خیلی از خانم ها به دلیل آن که با تکنیک ترکیب رنگ مو آشنا نیستند نمی توانند رنگ دلخواه خود را روی موها اجرا کرده و به همین دلیل به ناچار به سالن های آرایشی مراجعه می کنند و هزینه قابل توجهی را برای رنگ کردن موهای خود متحمل می شوند. اگر شما هم توجه کرده باشید رنگ موهایی که همیشه می بینیم با یک رنگ تنها روی موها قابل اجرا نیستند و نیاز است که چند رنگ مختلف با هم ترکیب شوند تا در نهایت به رنگ موردنظر دست پیدا کرد.

 با آموزش ترکیب رنگ مو در خانه شما می توانید از این به بعد هر رنگی که دوست دارید را روی موهای خود اجرا کرده و هر بار رنگ موی جذاب و متفاوتی را امتحان کنید. اگر شما هم مایلید بهترین ترکیب رنگ مو را برای موهای خود انتخاب کنید این مطلب از مجله گرند کالا را از دست ندهید:

فهرست مطالب

  • 5 مهارت موردنیاز برای ترکیب رنگ مو در خانه
  • مهارت اول: نحوه شناخت رنگ مو سرد و گرم
  • مهارت دوم: کاتالوگ خوانی رنگ مو
  • مهارت سوم: نحوه انتخاب اکسیدان مناسب
  • مهارت چهارم: نحوه انتخاب واریاسیون مناسب
  • مهارت پنجم: شناخت قوانین ترکیب رنگ مو
  • سوالات متداول

5 مهارت موردنیاز برای ترکیب رنگ مو در خانه

 

5 مهارت موردنیاز برای ترکیب رنگ مو در خانه

5 مهارت موردنیاز برای ترکیب رنگ مو در خانه

 

برای آموزش ترکیب رنگ مو نیاز است که شما در برخی از موارد اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید بدون آسیب رساندن به موهای خود، هر رنگ ترکیبی که دوست دارید را بر روی موهای خود اجرا کنید. در ادامه با هم 5 مهارتی که باید برای ترکیب رنگ مو بدانید آشنا خواهیم شد:

مهارت اول: شناخت رنگ های سرد و گرم

 

شناخت رنگ های سرد و گرم

شناخت رنگ های سرد و گرم

 

در آموزش ترکیب رنگ مو نیاز است که شما رنگ های سرد و گرم را از هم تشخیص دهید. رنگ های گرم شامل رنگ هایی چون قرمز، نارنجی، مسی یا طلایی هستند و رنگ هایی با تن بنفش، آبی و سبز در دسته رنگ های سرد قرار می گیرند. نکته ای که در ترکیب کردن رنگ ها باید به آن توجه داشته باشید این است که رنگ های گرم و سرد به هیچ عنوان نباید با هم ترکیب شوند. بلکه می توانید رنگ های اصلی آن ها را بررسی نموده و در صورت داشتن نقطه اشتراک، آن ها را با هم ترکیب نمایید.

مهارت دوم: کاتالوگ خوانی

 

کاتالوگ خوانی

کاتالوگ خوانی

 

شما برای اجرای بهترین ترکیب رنگ مو نیاز دارید که کاتالوگ مو را شناخته و بتوانید به خوبی رنگ موها را از روی آن بخوانید. درجه بندی رنگ های کاتالوگ رنگ مو از 1 تا 10 است و هر چه شماره رنگ به عدد 1 نزدیک تر شود رنگ مو تیره تر و هر چه به عدد 10 نزدیک تر شود رنگ موها روشن تر می شود. به طور کلی این شماره گذاری به شرح زیر است:

  1. رنگ سیاه
  2. قهوه ای خیلی تیره
  3. قهوه ای تیره
  4. قهوه ای
  5. قهوه ای متوسط
  6. قهوه ای روشن
  7. بلوند تیره
  8. بلوند متوسط
  9. بلوند روشن
  10. بلوند پلاتینی روشن

همچنین عددهای بعد از ممیز، ترکیب رنگ اصلی با رنگ های فرعی را نشان می دهند. لازم به ذکر است که رنگ های طبیعی یا سری N به راحتی با تمامی رنگ ها قابل ترکیب هستند و تقسیم بندی آن ها به صورت زیر است:

  • از شماره 1 تا 4 در گروه رنگ های سرد
  • از شماره 5 تا 7 در گروه رنگ های گرم و با رنگ دانه های قرمز بیشتر
  • از شماره 8 تا 10 در گروه رنگ های گرم و با رنگ دانه های زرد بیشتر

عدد قبل از ممیز در شماره رنگ ها در واقع نشان دهنده تناژ رنگ و پایه آن است و اولین عدد بعد از ممیز سایه اصلی رنگ و دومین عدد سایه فرعی رنگ را نشان می دهد.

حروف و نام رنگ مو

در کاتالوگ خوانی نیاز است که در کنار اعداد به حروف قبل از آن ها نیز توجه داشته باشید. هر یک از این حروف نشان دهنده رنگ های زیر هستند:

  • N: طبیعی
  • A: خاکستری
  • C: دودی
  • G: طلایی
  • M: زیتونی
  • B: بژ
  • R: قرمز
  • K: مسی
  • NF: فوق طبیعی
  • PB: روشن مایل به بژ
  • PG: روشن مایل به طلایی
  • PS: روشن مایل به ماسه ای
  • S: ماسه ای

مهارت سوم: انتخاب اکسیدان مناسب

انتخاب اکسیدان مناسب

انتخاب اکسیدان مناسب

در آموزش ترکیب رنگ مو در خانه شما باید با اکسیدان ها هم آشنایی داشته و بتوانید مناسب ترین اکسیدان را برای ترکیب رنگ موی مورد نظر انتخاب کنید. یک اکسیدان مناسب در داشتن بهترین ترکیب رنگ مو بسیار موثر است و شما باید این توانایی را داشته که اکسیدان ها را از هم تشخیص داده و بهترین را از بین آن ها انتخاب کنید. به طور کلی اکسیدان ها در انواع زیر هستند:

اکسیدان 3 درصد

این اکسیدان برای تیره کردن، رنگساژ و هایلایت کردن موها به کار برده می شود و ضعیف ترین نوع اکسیدان است.

اکسیدان 6 درصد

این اکسیدان یکی از رایج ترین نوع اکسیدان هاست که از آن در ترکیب بسیاری از رنگ ها استفاده می شود و حتی برای رنگ کردن ریشه موها و ابروها هم کاربرد دارد. برای رنگ کردن موها با پایه 1 تا 4 و موهای سفید و همچنین رنگ مو بدون دکلره هم از این اکسیدان استفاده می شود.

اکسیدان 9 درصد

برای رنگ کردن موها با تناژ بلوند از این نوع اکسیدان استفاده می شود که باعث شده موها روشن تر شوند. اکسیدان 9 درصد برای رنگ کردن موها با پایه 5 تا 10 کاربرد دارد.

اکسیدان 12 درصد

برای روشن کردن سریع رنگ موها از اکسیدان 12 درصد استفاده می شود و در واقع قوی ترین اکسیدان موجود در بازار به شمار می آید. در استفاده از این اکسیدان باید محتاط بود تا موها دچار آسیب نشوند.

بیشتر بخوانیم: منظور از آمبره مو چیست؟

مهارت چهارم: توانایی انتخاب واریاسیون مناسب

 

توانایی انتخاب واریاسیون مناسب

توانایی انتخاب واریاسیون مناسب

 

شما برای داشتن بهترین ترکیب رنگ مو به واریاسیون ها هم احتیاج دارید تا سایه های زیبایی را در رنگ موی خود به وجود آورید. واریاسیون ها در واقع رنگ مویی خالص و قوی هستند که به منظور ایجاد سایه هایی در رنگ مو، تنظیم تناژ رنگ یا رفع زردی یا قرمزی مو به کار برده می شوند. انواع واریاسیون ها عبارتند از:

واریاسیون سبز

از واریاسیون سبز برای گرفتن قرمزی و زردی مو استفاده می شود و می توان آن را با رنگ های گروه M، A و C ترکیب کرد.

واریاسیون آبی

این نوع واریاسیون دارای خاصیت ضد نارنجی است و برای ترکیب با رنگ موهای گروه N کاربرد دارد.

واریاسیون طلایی

برای آن که رنگ مو تناژ طلایی و مایل زرد به خود بگیرد از واریاسیون طلایی استفاده می شود که قابل ترکیب با تمامی گروه ها است.

واریاسیون دودی و نقره ای

این واریاسیون ها نقطه مقابل واریاسیون طلایی هستند و خاصیت ضد زردی دارند. واریاسیون دودی و نقره ای در واقع به موها تناژ سیلور می بخشند و باعث شده موها براق تر شوند.

مهارت پنجم: شناخت قوانین ترکیب رنگ مو

در آموزش ترکیب رنگ مو بسیار مهم است که بدانید این کار قوانین مخصوص به خود را داشته و نیاز است برای اجرای بهترین ترکیب رنگ مو با برخی از قوانین و اصول این پروسه آشنایی داشته باشید تا ضمن آن که رنگ مو کاملاً مورد سلیقه شما باشد موها نیز کمترین آسیب را به خود ببینند. در ادامه با هم قوانین ترکیب رنگ مو را بررسی خواهیم نمود:

  • رنگ هایی که برای ترکیب رنگ به کار برده می شوند را حدالمقدور از یک برند انتخاب کنید و همچنین اکسیدان را نیز از هم برند تهیه نمایید.
  • در آموزش ترکیب رنگ مو، این نکته را باید در نظر داشته باشید که پایه رنگ های مورداستفاده نباید زیاد با هم متفاوت باشد.
  • در صورت طبیعی بودن رنگ زمینه موها، نیاز است که در زمان ترکیب رنگ مو جدید، تعادل آن با رنگ زمینه را حفظ کنید.
  • برای ترکیب رنگ مو با اکسیدان حتما به راهنمای رنگ مو توجه داشته باشید. برای مثال اگر نسبت اکسیدان به رنگ مو با عدد 1:2 نشان داده شده بود باید به ازای هر تیوپ رنگ مو از 2 دو برابر اکسیدان استفاده کنید.
  • در صورتی که در ترکیب رنگ مو از واریاسیون استفاده می کنید نیاز است که ابتدا رنگ مو و واریاسیون را به کمک برس رنگ مو خوب با هم ترکیب نموده و بعد اکسیدان را به این ترکیب اضافه کنید.

حرف آخر

رنگ موهای ترکیبی همیشه جزو زیباترین و پرطرفدارترین رنگ ها هستند و از طریق ترکیب رنگ های مناسب با یکدیگر می توان به زیباترین رنگ موها رسید. اما ترکیب کردن رنگ ها اصول و قواعدی داشته که در این مطلب سعی شد به طور کامل به آموزش ترکیب رنگ مو در خانه پرداخته شود. شما می توانید اکنون به راحتی در خانه یک رنگ موی ترکیبی و زیبا برای خود آماده نموده و زیبایی موهایتان را بیشتر کنید. برای آن که موهای شما بر اثر رنگ کردن آسیبی نبینند نیز در فروشگاه گرند کالا برای شما عزیزان بهترین رنگ مو خارجی اصل و محصولات مراقبت از مو در نظر گرفته شده است.

انواع رنگ مو لورآل | رنگ مو فیتو اصل | رنگ مو ولا کلستون

سوالات متداول در مورد ترکیب رنگ مو

در ترکیب رنگ مو تا چند رنگ می توانیم استفاده کنیم؟

در تهیه رنگ موی ترکیبی سعی کنید حدالمقدور از دو تا سه رنگ مو استفاده کنید و همچنین سعی نموده این رنگ ها نزدیک به هم و تقریباً هم پایه باشند.

چرا باید در ترکیب رنگ مو از واریاسیون ها استفاده کنیم؟

واریاسیون ها در واقع رنگ هایی غلیظی هستند که به کمک آن ها می توان به رنگ مویی یکدست، طبیعی تر و زیباتر دست پیدا کرد.

چطور نام و پایه هر رنگ مو را تشخیص دهیم؟

در کاتالوگ رنگ هر برندی به خوبی نام هر رنگ مو و پایه و تناژ با یکسری از اعداد و حروف نشان دهنده می شوند.

1 دیدگاه در “آموزش ترکیب رنگ مو در خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *