مجله زیبایی و سلامت

تفاوت دئودورانت و مام چیست؟ کدام یک مناسب است؟

تفاوت دئودورانت و مام چیست؟ کدام یک مناسب است؟

در بین محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات بهداشتی ضد تعریق جزو مهم ترین و پرطرفدارترین محصولات هستند و در بین آن ها مام ها و دئودورانت ها توانسته اند به انتخاب موردعلاقه هر فردی تبدیل شوند و در تمامی روزهای سال و علی الخصوص در روزهای گرم تابستانی بیشترین استفاده را از سوی افراد مختلف دارند.

اما این وسط ممکن است خیلی از ما هنوز به خوبی ندانیم که فرق دئودورانت با مام چیست؟ این موضوع باعث می شود که در انتخاب محصولی مناسب از میان این دو دچار تردید شویم. از این رو در این مطلب از گرند کالا به طور کامل به این موضوع پرداخته می شود که تفاوت دئودورانت و مام چیست؟ کدام یک مناسب است؟

فهرست مطالب

  • مام ضد تعریق چیست؟
  • دئودورانت چیست؟
  • تفاوت دئودورانت و مام
  • بین دئودورانت و مام کدام بهتر است؟
  • ماندگاری کدام یک بیشتر است؟
  • چطور از بین دئودورانت و مام بهترین محصول را انتخاب کنیم؟
  • سوالات متداول

مام ضد تعریق چیست؟

مام ضد تعریق چیست؟

مام ضد تعریق چیست؟

پیش از بررسی تفاوت دئودورانت و مام نیاز است که ابتدا به صورت جداگانه با هر یک از این محصولات آشنا شویم. مام ضد تعریق یا همان مام زیر بغل یکی از محصولات بهداشتی برای کاهش تعریق بدن و جلوگیری از ایجاد بوی بد به شمار می آید. این محصول به دلیل ساختار خاص خود و همچنین برخورداری از آنزیم ها، غدد عرق را تحت تاثیر قرار داده و فعالیت آن ها را کمتر می کند. استفاده مداوم از این محصول باعث می شود فرآیند تعریق در بدن کاهش پیدا کند.

مام های ضد تعریق خود دارای انواع مختلفی مثل مام صابونی، مام رولی و کرمی هستند که از بین آن ها مام های رولی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

دئودورانت چیست؟

دئودورانت چیست؟

دئودورانت چیست؟

دئودورانت ها نیز محصولاتی هستند که با هدف از بین بردن بوی بد عرق تولید می شوند. در واقع دئودورانت ها اسیدیته سطح پوست را بالا برده، باعث از بین رفتن باکتری ها شده و مانع از فرآیند تجزیه آن ها خواهد شد. دئودورانت ها برخلاف مام ها نقشی در تغییر میزان تعریق یا خیسی بدن بر اثر ترشح بیش از حد عرق ندارند.

معمولاً دئودورانت ها با الکل و درصدهای متفاوتی از عطرها فرموله شده و به همین دلیل ضمن جلوگیری از ایجاد بوی بد ناشی از تعریق، بوی خوشی نیز به همراه دارند. اگر چه به طور کلی دئودورانت ها محصولی برای زیر بغل هستند اما افراد بسیاری از این محصول در نواحی حساس زیر سینه، کشاله ران و بیکینی نیز استفاده می کنند که طبق نظر متخصصین پوست این موضوع می تواند با عوارضی همراه باشد. دئودورانت ها نیز در انواع مختلفی همچون رولی و اسپری عرضه می شوند که اسپری rexona را از محصولات رکسونا را می توان گل سرسبد آن ها دانست.

بررسی تفاوت دئودورانت و مام از جنبه های مختلف

تا به این جا به طور مختصر با مام و دئودورانت ها آشنا شدیم. اما خیلی از اوقات ممکن است هر دو محصول به صورت رولی عرضه شوند و در این شرایط تشخیص تفاوت آن ها کمی دشوارتر است و ممکن است انتخاب بهترین گزینه از بین آن ها کمی گیج کننده باشد. در ادامه با هم تفاوت دئودورانت و مام را از جوانب مختلف بررسی می کنیم:

تفاوت دئودورانت و مام در ماهیت کاربرد

اولین تفاوت دئودورانت و مام تفاوت این دو از نظر ماهیت کاربرد است. هر چند هر دو محصول به عنوان ضد تعریق شناخته می شوند اما واقعیت آن است که نمی توان از دئودورانت ها انتظار داشت که در جلوگیری از تعریق بسیار قوی عمل کنند. مام ها با تاثیری که بر روی غدد عرق زیر بغل گذاشته باعث کند شدن فعالیت آن ها می شوند و به همین دلیل حتی تا چند ساعت بعد از استفاده مام ها، به خوبی کاهش تعریق را احساس خواهید نمود.

این در حالی است که دئودورانت ها بیشتر بوی بد بدن را رفع می کنند. در واقع میزان تعریق در اثر استفاده از دئودورانت ها تغییر نمی کند.

تفاوت دئودورانت و مام در فرمولاسیون

یکی دیگر از مواردی که باعث تفاوت دئودورانت و مام شده ترکیبات تشکیل دهنده آن هاست. قبلاً هم گفتیم که استفاده از مام های ضد عرق باعث کاهش تعریق بدن می شود. برای همین طبیعی است که ترکیبات قوی تری به نسبت دئودورانت ها دارند. در مام از آنزیم های مهمی همچون آلومینیوم استفاده می شود. آلومینیوم قادر به کنترل میکروب ها و باکتری های فعال در زیر بغل است و به این شکل مام ها منجر به کاهش میزان تعریق خواهند شد.

اما در ترکیبات دئودورانت ها بیشتر از هر چیزی روغن، اسانس و الکل به چشم می خورد و حتی برخی از آن ها دارای ترکیبات شیمیایی آنتی باکتریال هستند و به همین دلیل بوی عرق را کنترل می کنند.

بیشتر بخوانیم: کراتین چیست؟

بین دئودوانت و مام کدام بهتر است؟

بین دئودوانت و مام کدام بهتر است؟

بین دئودوانت و مام کدام بهتر است؟

در بخش قبل با انواع تفاوت دئودورانت و مام آشنا شدیم. واقعیت آن است که تجربه بهتر بودن هر کدام از این دو ضد تعریق برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. چرا که میزان رضایت از محصولات ضد تعریق تا حد زیادی وابسته به نوع بدن افراد است و همه چیز تا حد زیادی به تجربه افراد از آن محصول برمی گردد. به طور کلی شما طبق جنبه های مختلف تفاوت دئودورانت و مام می توانید بررسی کنید که کدام محصول بهتر نیازها و انتظارات شما را برآورده می کند.

یکی از مواردی که خیلی از اوقات انتخاب از بین این دو را دشوار می کند چیزهایی است که افراد در مورد تهدید سلامتی از جانب دئودورانت ها شنیده اند. خیلی از افراد معتقدند که دئودورانت ها به دلیل برخورداری از مواد آنتی باکتریال در ترکیبات خود، بعد از مدتی باعث می شوند سطح زیر بغل به انواع باکتری مقاوم شود. که البته این موضوع با انتخاب دئودورانت از یک برند باکیفیت و معتبر به حداقل می رسد.

همچنین نیاز است که در زمان خرید هر یک از این محصولات ابتدا مقداری از آن ها را روی سطحی کوچک از سطح پوست تست کنید و از عدم ایجاد حساسیت پوستی توسط این محصول مطمئن شوید. در نهایت انتخاب بهترین محصول از بین این دو کاملاً به انتظارات شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانیم: منظور از آمبره مو چیست؟

بین دئودورانت و مام کدام محصول ماندگاری بیشتری دارد؟

خیلی از افراد ممکن از نظر میزان ماندگاری این محصولات در انتخاب از بین آن ها دچار تردید شوند. واقعیت آن است که هیچ یک از این دو محصول به منظور ماندگاری بیشتر فرمول ثابت و مشخصی ندارند. در واقع هر محصولی ممکن است ماندگاری خاص خود را داشته باشد که این مدت زمان بر روی بدنه محصول درج خواهد شد. با این وجود مام های ضد تعریق به دلیل اثرگذاری که بر روی میزان تعریق خواهند داشت دوام بیشتری از خود نشان می دهند و دئودورانت ها نیز محصولاتی قوی هستند که می توانند تا ساعت ها ماندگاری و دوام داشته باشند.

چطور از بین دئودورانت و مام بهترین محصول را انتخاب کنیم؟

همانطور که گفته شد انتخاب از بین دئودورانت ها و مام ها کاملاً سلیقه ای است اما موارد زیر می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید براساس نیاز خود بهترین محصول را از بین این دو گزینه انتخاب کنید:

  • براساس عملکرد و نیاز بدن خود انتخاب کنید؛ حتماً در این انتخاب به میزان تعریق خود توجه داشته باشید. در صورت تعریق بسیار بالا و خیسی همیشگی لباس ها خود به ویژه در ناحیه زیر بغل، بهتر است مام های ضد تعریق را انتخاب کنید.
  • به جنس پوست و حساسیت های فردی خود توجه داشته باشید؛ حتماً جنس پوست خود را در نظر داشته باشید و برای مثال اگر پوست خشک، حساس یا تحریک پذیری دارید بسیاری از دئودورانت ها به دلیل برخورداری از الکل انتخاب مناسبی برای شما نیستند.
  • به میزان بوی بدن بدن خود دقت کنید؛ اگر تعریق زیاد باعث می شود که همیشه با وجود دوش گرفتن های روزانه بدن شما بوی بدی به خود بگیرد بهتر است از دئودورانت ها استفاده کنید.

حرف آخر

مام و دئودورانت دو محصول بسیار پرطرفدار از سری محصول ضد تعریق هستند که به منظور رعایت بهداشت شخصی، کاهش تعریق و جلوگیری از بوی بد بدن بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. این دو محصول اگر چه هر دو جزو ضد تعریق ها به شمار می آیند اما با هم تفاوت هایی دارند که در این مطلب به صورت مفصل به آن ها پرداخته شد. در نهایت هر یک از این دو محصول می توانند انتخابی مناسب برای جلوگیری از تعریق بدن باشند. شما می توانید بهترین مام ها و دئودورانت ها را از فروشگاه گرند کالا خریداری نمایید.

خرید اسپری ضد تعریق | انواع دئودورانت خارجی | انواع رول ضد تعریق

سوالات های متداول در مورد دئودورانت و مام

دئودورانت و مام چه تفاوتی با هم دارند؟

مام ها و دئودورانت ها اگر چه هر دو محصولی ضد تعریق هستند اما از نظر نوع کاربرد و همچنین ترکیبات تشکیل دهنده با هم متفاوت هستند.

برای خوشبو نگه داشتن بدن به سراغ کدام ضد تعریق برویم؟

دئودورانت ها ضد تعریق هایی هستند که ضمن جلوگیری از بوی بد بدن به واسطه رایحه دلنشینی که داشته کمک می کنند تا بدن بوی خوبی به خود بگیرد.

کدام محصول می تواند میزان تعریق بدن را کاهش دهد؟

اگر به دنبال محصولی هستید که باعث کاهش میزان تعریق بدن شما شده و خیسی لباس های شما را به حداقل برساند بهتر است به سراغ مام های ضد عرق بروید. چرا که به دلیل برخورداری از آلومینیوم کمک می کنند تا تعریق بدن به حداقل برسد و زیر بغل برای مدت طولانی تری خشک بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *