مجله زیبایی و سلامت

آمبره مو چیست؟

آمبره مو چیست؟

محبوبیت رنگ مو باعث شده که هر چند وقت یک بار تکنیک جدیدی در نحوه رنگ کردن موها به وجود آید. یکی از جدیدترین روش های رنگ مو در حال حاضر روش آمبره است که از همان ابتدا محبوبیت زیادی پیدا کرده و در بین انواع رنگ مو خارجی بیشترین طرفدار را دارد.

آمبره در واقع یکی از بهترین و خاص ترین رنگ مو جدید است که به کمک آن می توان با کمترین آسیب رسانی به موها، بیشترین تغییر را ایجاد نمود. اگر شما هم به دنبال یک رنگ مو خاص و متفاوت هستید قطعاً تکنیک آمبره مو نظر شما را به خود جلب می کند. با مجله گرند کالا همراه باشید تا به طور کامل به این موضوع بپردازیم که آمبره مو چیست و چه فرقی با دیگر تکنیک های رنگ مو دارد:

فهرست مطالب

  • منظور از آمبره مو چیست؟
  • مزایای آمبره مو چیست؟
  • انواع تکنیک آمبره مو چیست؟
  • تفاوت سامبره با آمبره
  • نحوه اجرای آمبره مو
  • سوالات متداول

منظور از آمبره مو چیست؟

منظور از آمبره مو چیست؟

منظور از آمبره مو چیست؟

شاید شما هم به عنوان یکی از افرادی که به رنگ موهای جدید علاقمند است و دوست دارد همیشه ظاهر بروزی داشته باشد مایل باشید بدانید آمبره مو چیست؟ آمبره (Ombre) واژه ای فرانسوی به معنای سایه است و در واقع تکنیک آمبره مو روشی است که در آن روی موها سایه ای از رنگ موردنظر زده می شود و کلمه آمبره ماهیت اجرایی این تکنیک را به خوبی نشان می دهد.

در آمبره مو برخلاف روش هایی چون هایلایت سنتی و رنگ های یکدست و سرتاسری، از شاخص گرادینت رنگ بهره گرفته می شود. در واقع در این روش آرایشگر تناژ پیوسته ای از رنگ را روی موها اجرا می کند. در این تکنیک نحوه رنگ کردن موها به این صورت است که ریشه ها رنگ تیره تری داشته و هر چه به سمت انتهای ساقه نزدیک می شویم موها روشن تر می شوند. در این تکنیک می توان متنوع ترین رنگ موها را با پالت های رنگی مختلف به اجرا در آورد.

برخلاف تصور خیلی از افراد تکنیک آمبره، صرفاً محدود به چند سال اخیر نیست و بیشتر از 20 سال از ظهور این تکینک رنگ محبوب در صنعت مد و زیبایی می گذرد و همچنان محبوبیت خود را به خوبی حفظ نموده و به نظر نمی رسد که به این زودی ها نیز جای خود را به تکنیک جدید دیگری بدهد.

مزایای آمبره مو چیست؟

مزایای آمبره مو چیست؟

مزایای آمبره مو چیست؟

آمبره موها در کنار زیبایی فوق العاده ای که به مو و چهره شما می بخشد مزایای دیگری نیز به همراه داشته که باعث محبوبیت هر چه بیشتر آن شده اند. برخی از مزایای تکنیک آمبره مو عبارتند از:

  • آمبره مو با توجه به آن که موها از ریشه رنگ نمی شوند برخلاف روش های تمام رنگ و دکلره، ماندگاری بیشتری داشته و در واقع با رشد ریشه ها زیبایی خود را از دست نمی دهد و برای مدت بیشتری باعث جذابیت موها می شود.
  • بعد از آمبره کردن موها، دیگر نیاز به مراقبت های خاص و سشوار کشیدن های مداوم نیست و حالت و رنگ جذابی که آمبره به موها می بخشد باعث می شود موها یک شنیون طبیعی و خاص داشته باشند و موها در هر شرایطی زیبا و چشم نواز باقی بمانند.
  • آسیب دیدگی موها در روش آمبره، با توجه به عدم درگیر شدن ریشه مو با موادی چون رنگ مو و دکلره، بسیار کمتر از روش های دیگر است.
  • در تکنیک آمبره مو، موها از میانه ساقه دکلره می شوند و به همین دلیل در این روش به نسبت هایلایت و رنگ مو، رنگ مو و مواد بسیار کمتری استفاده می شود و در نتیجه برای رنگ کردن موها روش مقرون به صرفه تری به شمار می آید.

انواع تکنیک آمبره مو

انواع تکنیک آمبره مو

انواع تکنیک آمبره مو

حال که فهمیدیم آمبره مو چیست وقت آن رسیده که با تکنیک های اجرایی این روش آشنا شویم. به طور کلی آمبره مو در دو تکنیک خاص و پرطرفدار زیر قابل اجرا است:

تکنیک سامبره

سامبره در واقع ترکیب ملایمی از رنگ هاست و در آن به صورت تدریجی، کنتراست به وجود آمده و بر روی مو گرادینت بسیار لطیفی روی مو ایجاد می شود. معمولاً از این تکنیک برای اجرای رنگ مو فانتزی مانند رنگ موهای پاستلی و روشن استفاده می شود. این تکنیک از آمبره مو بعد از اجرا نیاز به مراقبت خاصی نداشته و یک انتخاب عالی برای افرادی با پوست سبزه است که به تناژهای بلوند رنگ مو علاقمند هستند. از محبوب ترین طیف های سامبره می توان به سایه های کاراملی، بلوند، عسلی و طلایی اشاره نمود.

تکنیک ذوب رنگ

ذوب رنگ یکی از روش های مدرن و خاص تکنیک سامبره است که ممکن است از دو یا چند رنگ مختلف برای اجرای آن استفاده شود. در این متد رنگ مو، رنگ های تند، فانتزی و عمیق بسیار محبوب هستند.

تفاوت سامبره و بالیاژ با آمبره مو چیست؟

این روزها تکنیک های مختلف رنگ مو باعث شده است که خیلی از افراد این متدها را با هم اشتباه بگیرند. سامبره، بالیاژ و آمبره مو از تکنیک های جدیدی هستند که افراد زیادی دوست دارند بدانند چه تفاوتی با هم داشته و هر کدام به چه صورت اجرا می شود. به طور کلی همانطور که گفته شد آمبره روشی برای تقویت رنگ طبیعی موها به کمک ایجاد کنتراست و گرادیانت است و در این تکنیک تنها پایین موها دکلره می شود.

 سامبره نیز که در بخش قبل به آن پرداختیم یکی از زیرمجموعه های آمبره است که در آن پایین موها تناژ روشنی به خود گرفته و با استفاده از آن می توان ظاهری طبیعی و ظریف به موها بخشید. پس فرق بالیاژ با سامبره و آمبره چیست؟ شاید جالب باشد اگر بدانید که آمبره و سامبره هر دو از زیرمجموعه های بالیاژ مو محسوب می شوند. بالیاژ نوعی تکنیک برجسته سازی و حجم دهی به موها است.

در بالیاژ مو علاوه بر آن که نوک موها با دکلره روشن می شوند لابه لای موها نیز به صورت هایلایت، سایه هایی ایجاد شده و این سایه ها تا نزدیکی ریشه موها ادامه پیدا می کنند.

نحوه اجرای آمبره مو

به طور کلی آمبره مو طی مراحل مختلفی انجام می شود. اگر شما هم قصد انجام این تکنیک بر روی موهای خود را داشته و مایلید بدانید مراحل آمبره مو چیست؟ در ادامه با هم به ترتیب این مراحل را بررسی خواهیم نمود:

تعیین رنگ مو

در اولین قدم باید رنگ موی موردنظر خود را انتخاب کنید و در این انتخاب توجه داشته باشید که باید رنگ انتخابی با رنگ موی زمینه شما متضاد نباشد. در واقع در صورت انتخاب رنگ های فانتزی باید در نظر داشته باشید که رنگ انتخابی با رنگ زمینه موها کاملاً همخوانی داشته باشد.

تعیین نقطه شروع رنگ روشن

در قدم بعدی باید مشخص کنید که می خواهید رنگ روشن موها از کدام قسمت شروع شود. اگر موهای بلندی دارد این مرحله می تواند برای شما جذاب تر باشد و شما می توانید نقطه شروع رنگ روشن مو را با فاصله بیشتری از ریشه انتخاب کنید و این موضوع سبب ایجاد تضاد رنگی بیشتری می شود.

تقسیم بندی موها

برای راحتی کار و اجرای دقیق تکنیک آمبره مو نیاز است که موها را تقسیم کنید و برای این کار می توانید موها را به دسته های کوچک تر و بعد هر دسته را از طول به دو نیم تقسیم نمایید. برای تعیین مرز بین دو نیمه نیز نیاز است که با کش مو نقطه شروع از رنگ روشن جدا شود.

رنگ کردن موها

اکنون بعد از تقسیم بندی موها، می توان به رنگ کردن موها مشغول شد و پایین موها را رنگ کرده و برای رنگ مو بدون دکلره به آن 30 الی 45 دقیقه زمان داد. اما در صورتی که موها دکلره شده اند تنها مکثی 10 دقیقه ای کافی است. فقط باید در نظر داشت برای آن که در آخر نتیجه نهایی روی موها از تیره به روشن باشد بسیار مهم است که به طور دقیق و با خطی صاف و مشخص موها را تفکیک نمود.

حرف آخر

رنگ مو یکی از آسان ترین و جذاب ترین راه ها برای ایجاد تغییری خاص و زیبا در چهره است و به همین دلیل افراد همیشه از تکنیک های جدید رنگ مو استقبال می کنند. تکنیک آمبره مو یکی از جدیدترین تکنیک های رنگ مو است که در آن سایه ای بسیار جذاب از رنگ مو بر روی موها اجرا شده و موها در هر حالتی فوق العاده طبیعی و دلربا جلوه می کنند.

در این مطلب با هم یاد گرفتیم که آمبره مو چیست و چطور اجرا می شود اما با توجه به خاص بودن این تکنیک بهتر است برای اجرای یک کار شیک، در صورتی که در این زمینه تجربه ای ندارید از یک آرایشگر حرفه ای کمک بگیرید. شما عزیزان می توانید همچنین بهترین رنگ موها را با قیمتی مناسب از گرند کالا تهیه کنید.

رنگ مو لورآل | رنگ مو فیتو | رنگ مو ولا کلستون

سوالات متداول در مورد آمبره مو

تفاوت نحوه اجرای بالیاژ و آمبره مو چیست؟

در آمبره تنها پایین موها روشن می شود اما در روش بالیاژ علاوه بر نوک موها، هایلایت هایی بین موها نیز ایجاد خواهد شد.

آیا می توان در خانه موها را آمبره کرد؟

آمبره موها یکی از روش های تکنیکی و خاص رنگ کردن موهاست که به مهارت زیادی نیاز دارد تا نتیجه نهایی بسیار طبیعی و زیبا شود. برای همین بهتر است حدالامکان این کار را در سالن های آرایشی انجام دهید.

چطور بعد از آمبره از موها مراقبت کنیم؟

بعد از آمبره موها برای حفظ سلامت و زیبایی موها می توانید از شامپو بدون سولفات و ماسک مو استفاده کنید و همچنین از شستشوی موها با آب داغ بپرهیزید.

2 دیدگاه در “آمبره مو چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *